Bewegingsonderwijs

Op het gebied van de gymlessen hebben de ontwikkelingen niet stilgestaan. Een les bewegingsonderwijs is nauwelijks te vergelijken met een gymnastiekles van vroeger. De nadruk ligt nu op zoveel mogelijk verantwoord bewegen. Er wordt dan ook waar mogelijk in kleine groepen gewerkt, vaak met behulp van verschillende toestellen tegelijk.

Ieder kind moet kunnen bewegen op eigen niveau. Het bewegingsonderwijs dient ook een recreatief karakter te hebben. Kinderen worden geleerd plezier te beleven aan sporten.

Naast het bewegingsonderwijs in de gymzaal heeft groep 5 eens in de twee weken zwemles. De les staat in het kader van zwemplezier en vrij bewegen in het water. Hoewel er tijdens de les ook aandacht besteed wordt aan de zwemtechniek, wordt het leerjaar niet afgesloten met het behalen van een zwemdiploma.